Stockholm i mitt hjärta!

Så var måndagen avklarad. Vaknade strax innan sex imorse till busschaufförns väna stämma som kungjorde att vi närmade oss Oslo centralen..... Huh? Nyvaken och halvblind som en nykläckt kyckling inser jag hur bra jag faktiskt sover ihop med larmet av bilstereos, övertrötta ungdomar och snarkande medpassagerare.
Inte friskt...
Måste hur som helst ha gått på nån form av sparlåga hela dagen efter helgens Stockholmtur. Aldrig har början på en vecka gått så smärtfritt!

Blir alltid lika förvånad över hur mycket jag slappnar av när man efter fyra timmars bilkörning äntligen svänger av E18 mot Segeltorp, bara tanken på att man snart sitter hemma hos Syrran får en att dumflina. Då hamnar man som vanligt i tankarna om att Stockholm trots allt är en himla fin stad och att det kanske skulle gå an att bo där också... Tills man står mitt i smeten. 
Åkte in till centralen för att möta upp en nyligen hemkommen Emil på lördagen och jag har inget emot folk överlag, men omgiven av dom drabbas jag i svaga ögonblick av lätt torgskräck. Riktigt skönt att bara sätta sig i ett hörn av Wayne´s Coffee och stri skit i ett par timmar. Sen att försvarsmakten, eller vilket pucko det nu var, bokat hemresebiljetten fel med ett helt dygn var väl kanske inte riktigt planerat, men jag tyckte iallafall första halvan av Prince of Persia var helt okej!:)








Söndagen flöt på bra med strandpromenad, hårfärgning och jungfruresa med Råttan för Ninni och Johans del. Värsta lilla åket i stan! Grattis till nya bilen:)

Nu ska jag söka energi på annan ort.

Wish me good luck.



Kommentarer
Postat av: Linda

Johan ska inte ha cowboyhatt.

HAHA - jag har länge velat se andra halvan av nya Robin Hood filmen, é du på?

2010-05-31 @ 23:17:49
Postat av: Emil

ojoj va trött ja verkar.. ;)

2010-06-01 @ 12:51:00
Postat av: Ninni

Tove: Underbara älskade familj! Det är tomt utan er här...



Linda: Du ska ha jäkligt klart för dig att Johan är fruktansvärt snygg i hatt! =)



2010-06-02 @ 08:21:17
URL: http://ninnifrykman.blogg.se/
Postat av: Emil

jaha ja. nu va de långt mellan uppdateringarna. ;)

2010-06-08 @ 21:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0