Min lilla lappis

Poff sa det så var sommarn äntligen här! Förra veckan var det vantar på när man gick huttrande till jobbet på morgonen, nu sitter jag i bikini på balkongen med laptopen i knät och kollar på ungar som leker vattenkrig. Även om det inte är de 40 kvävande grader som vissa andra får vistas med, tycker 20 räcker mer än väl.

Har konstaterat
att svenskar faktiskt har lite att ta efter norrmän vad gäller nationaldag-firande. Anlände lite förvirrad till centralstasjon på måndagen och blir genast överväldigad av hur mycket folk det var- och i stort sett alla var uppklädda till tänderna med kostym eller folkdräkt. Har senare fått veta att en sån utstyrsel sällan går på mindre än 30 000 spänn(!) och att det är en vanligt förekommande konfirmationsgåva. Seden är att flickan ifråga åker till moderns hemort och får dräkten skräddarsydd med handbroderier och hela baletten.
Inget att "slänga på sig" en vanlig lördagkväll förmodar jag...

Är hursomhelst glad över att jag släpade mig iväg en dag tidigare. Riktigt intressant att ha sett även om man mest bara agerade åskådare. Stämningen var på topp! Tänk att gå uppför Karl Johann och inte veta vart att fästa blicken, det är helt enkelt för mycket att se! Hoppas jag kan lägga ut lite bilder senare.

Nästa helg blir det återigen långledigt och första kolsnäs med grillat. Woho!



Min nya älskling! Inte lika hård utan sina pingvin-högtalare men funktionabel ändå.

Kommentarer
Postat av: Syrran

...Och vilken vacker rosa-lila färg med glitter på!

2010-05-20 @ 10:00:26
URL: http://ninnifrykman.blogg.se/
Postat av: emil

kommer evnetuellt va kvar nån dag xtra i sthlm när ja kommer ner. har hört ryktas om att jag eventuellt kan ändra så ja åker kvällen på lördagen istället.

2010-05-20 @ 10:06:55
Postat av: Emil igen

såg just att ja va med på bild igen..

http://2.bp.blogspot.com/_rhsqgvw5iCw/S_TRLnB5j2I/AAAAAAAADvE/YLipl2Hp-O0/s1600/1+%282%29.jpg



hela artikeln finns på http://swecon-afghanistan.blogspot.com/

2010-05-20 @ 10:36:14
Postat av: Jag

Gött! slipper jag alltså åka vilse i stockholm mitt i natten, kan jag göra det på dagen istället;) Du får ringa när du landat på torsdag!



Det rosaglittriga är för övrigt inställningsbart serru Syrran!:)

2010-05-20 @ 16:21:16
Postat av: Linda

Jag håller med du. 6 juni borde firas med dunder och brak. O det är rart med glitter.

2010-05-20 @ 18:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0